I väntan

Dagarna flyter på. Jag är fortfarande i väntan på svar från universitetet angående valideringen av min titel. Som sagt är väntetiden ca 2 månader...och det är faktiskt lite jobbigt att leva i ovissheten. Jag vill inte vara ledig längre. Jag vill jobba.
 
Här om dagen fick jag känna på ett rejält jordskalv, det kraftigaste som jag har känt hittills iallafall! Ungefär vid 23-tiden på fredagskvällen började huset att skaka. Vi sprang fort ner till nedervåningen och ställde oss i dörröppningen. Det pågick i ungefär en minut. I kroppen infann sig en obehaglig känsla.. som jag antar att jag måste vänja mig vid. Skalvet uppmättes till 5.8 på Richterskalan.
 
Efter att ha ätit mycket gottigheter i början på min vistelse här i Chile, har det även satt sig spår på kroppen i form av en viktuppgång. Därmed har jag nu sedan en och en halv vecka ätit en kolhydratfattigkost samt motionerat dagligen. Det har gett lyckat resultat och det syns på vågen! Kul! Det har varit tufft att motså mormors hembakade och nybakade bröd, men när man väl har viljan så går det. Nu har jag till och med tappat sötsuget.
 
 

Kommentera inlägget här :