Höst på G?

Det verkar som att hösten är på G. Kvällarna, nätterna och morgnarna är kallare. Men på dagarna är det fortfarande över 30 grader varmt i skuggan. Det blir även mörkare tidigare på kvällarna nu, vid 20-tiden och solen går upp ungefär vid 8-tiden på morgnarna. Det har hittills inte regnat en endaste dag, sen vi kom hit, och det har max varit molnigt två-tre dagar (endast på förmiddagen). Vädret passar mig som handen i handsken kan man säga. Eftersom att husen är byggda på annorlunda sätt än i Sverige (inte lika välisolerade) så är nätterna ganska kalla inomhus och man måste sova med 2-3 täcken, när det är 8-10 grader kallt ute. 
I och med att alla går i skolan nu också så känns det som att det är höst.

Nu har vi kommit på ett namn till katten också. Hon heter numera Issi.
 

I måndags klarade jag uppkörningen och idag hämtade jag mitt chilenska körkort. Så nu har jag dubbelt upp!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :