Katt och ett halvt körkort

 
 
Här om dagen hämtade vi hem en kattunge som vi ska ha i familjen. Hon är röd/vit och är ca 12 veckor gammal. Ännu har vi inte kommit på något bra namn till henne..ni får gärna ge oss förslag! :-)
 

I torsdags gjorde jag teoriprovet för körkortet. Jag och en annan tjej gjorde provet samtidigt. Provet tog 45 min och när jag väl skulle trycka på "rätta" så var jag osäker om jag verkligen skulle klara provet eller ej, för det var ganska kluriga frågor och innehöll en del ord som jag aldrig hade träffat på förut. Nåväl. När jag väl rättat provet så visades det en kort filmsnutt om trafikolyckor etc. på dataskärmen (liknande vidoeor som man får se när man gör riskettan). I slutet av filmsnutten så kom det upp en text, något i stil med "var så god, här är ditt körkort, men var rädd om det för det är ett privilegium att ha ett". Först då förstod jag att jag hade klarat provet! Och sedan fick jag även veta hur många poäng jag fick och vilka frågor som jag hade svarat fel/rätt på. Den andra tjejen var mindre glad, tyvärr hade hon inte klarat av det. Han som rättade provet sa till mig att nu för tiden klarar bara 2 av 20 personer provet på första försöket. Förr, innan de gjorde om det, klarade 18 av 20 provet på första försöket(!). Vilken lättnad att ha klarat av det. Strax efter provet fick jag även testa min reaktionsförmåga och om jag var darrhänt eller ej, med hjälp av 3 apparater.
Idag (lördag) fick jag även kolla synen och hörseln. Allt var okej. På måndag är det dags för uppkörning.

Kommentera inlägget här :