Veckan som gått

I måndags kom vi hem från kusten. Söndagen hade bjudit på mycket sol och bad. Havet var inte lika kallt som dagen innan och det blåste inte heller så mycket. 
 
På tisdagen åkte jag och Pablo till Santiago och till "La Universidad de Chile" igen. Den här gången var de som jobbar där i alla fall tillbaka från semestern. När vi kom dit möttes vi av en lång kö av andra personer som också ville validera sina utländska studier. När det väl var min tur så möttes vi av en ganska så otrevlig kvinna, som jobbar där. Hon sa ganska så snabbt att jag måste återkomma med mer papper och även översätta mitt bevis på sjuksjöterskelegitimationen (som för övrigt redan är översatt till engelska) till spanska. Passade på att lämna in detta direkt på utrikesdepartementet, "El Ministerio de Relaciones Exteriores" för översättning. Enligt dem kommer översättningen att vara klar den 14:e mars, så då ska jag åter till universitetet för att äntligen ansöka om validering.
 
På onsdagen åkte jag på utflykt tillsammans med mormor. Vi åkte tillsammans med en slags klubb som hon är medlem i, som består av äldre personer. Några av mormors systrar var också med. Vi åt god mat hela dagen och jag passade på att bada i poolen.
 
Igår vaknade vi (jag, svärmor och Pablo) ganska tidigt för att baka köttfärspiroger för försäljning. Totalt gjorde vi 100 st och det fattades tillslut för att så många ville köpa. De bakades i stenugn och får därför en extra god smak. 
Kvällen bestod av fotboll, för Pablo spelade nämligen match med sitt lag "Inter Sporting". Tyvärr förlorade de med 2-1 och det var nära att det blev slagsmål när matchen var slut. Just nu spelar de en cup, så redan nästa vecka möter de samma lag igen för revansch och då är det vinna eller försvinna.
 
Idag mår jag mindre bra. Halsontet började att smyga sig på redan igår kväll och inatt blommade det verkligen ut tillsammans med snuva. Förkylning och 30 graders värme är inte den bästa combon kan man ju säga!
 
 
 

Kommentera inlägget här :