Plugga, plugga, plugga

Jag försöker fylla min vardag av studier, i den mån som går. Det är ganska mycket material som jag måste gå igenom. Just nu håller jag på att läsa om de vanligaste sjukdomarna inom barnsjukvården. Det är det mest intressanta ämnet så det går ganska lätt att studera då hehe.
Det svåraste ämnet är det som innehåller chilenska lagar, styrdokument och rekommendationer o.s.v.


Förra veckan firade vi svärmors 50-årsdag i form av en stor fest. Sammanlagt var vi ca 55 personer. Det bjöds på middag, karaoke och dans fram till kl. 5 på morgonen.

Labradorvalparna fyllde 8 veckor i lördags och nu har vi bara 3 valpar kvar. Det känns lite tomt kan man säga hehe. De är riktigt runda och goa, för jag har varit flitig med att ge dem mycket föda :-)
Förra veckan tog vi även med familjens katt Issi, till veterinären för kastrering. Ingreppet tog ca 1 h och med mig hem fick jag en slö liten kisse med ett stygn på magen. Priset är ca 5 ggr billigare här än i Sverige, ca 200 SEK.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Juan Martinez

Hola hija:-) estaba leyendo su blogg, i veo que tiene que leer y estudiar mucho, ojalá que todo salga bien hija, sabemos que tu eres una persona muy inteligente y su esfuerzo tendrá su premio, las leyes de salud en Chile, talvez sean un poco diferentes a las de Suecia, pero vale la pena estudiar pues tu tendrás más conocimientos y el saber es un dom que da muchos méritos. Veo que has estado ocupada con los cachorros y son muy bonitos y gorditos :-) aquí estuvimos las elecciones para el parlamento europeo con resultados negativos para la democracia.....bueno hija tengo que degarla el trabajo me espera, saludos y un abrazo grandote para mi ginni //JC

Svar: Gracias por tus palabras y apoyo papa. Sí vi los resultados. Es una pena que salieron negativos. Muchos abrazos te echo mucho de menos ❤️
Madeleine Pizarro Torrijos

skriven

Kommentera inlägget här :