Evig väntan

Häromdagen fick jag ett mejl från universitetet att de hade flyttat fram datumet för det praktiska provet fram till den 3:e december istället för den 24:e november. Igår fick jag återigen ett mejl där de sa att det blivit framflyttat IGEN, nu till den 15:e december! Va?? Vad är det här?? Tror de att det här är en lek? Att de kan behandla oss som de vill, bara för att vi kommer från utlandet. Vi är sex personer som är i samma situation, som bara har det praktiska provet kvar och sen är vi färdiga. Ju längre tid vi får vänta för att göra provet desto längre tid går det ju innan vi kan komma ut i arbetslivet här i Chile. Just nu känner jag att jag bara vill få det här överstökat och sedan återvända...

Jag sitter just nu på "la micro" (liten buss) på väg in till San Felipe för att sedan ta bussen till Santiago. Vi (som ska göra det praktiska provet) ska nämligen samlas senare idag vid universitetet och klaga. Kanske har de flyttat provet för att de helt enkelt inte vet vad som ska ingå i provet, och för att vinna lite mer tid. Det är nämligen första gången som det här provet genomförs. Det bästa vore ju om de kunde stryka provet helt och hållet och därmed skulle jag vara färdig med denna långa processen.

Kommentera inlägget här :