På resande fot

I fredags bakade vi piroger, empanadas och hade en liten intern avskedsmiddag med familjen. Det var då som jag var tvungen att börja säga hej då och på återseende till nära och kära...

Igår söndag kl. 11.50 gick första flyget som tog oss till London. Vi kramade om och pussade mamma, pappa och storebror länge innan vi tillslut sade hejdå och gick igenom säkerhetskontrollen med tårar i ögonen...
Flygningen till London gick bra, dock var det mycket turbulens. Väl i London fick vi vänta sex timmar innan nästa flyg som tog oss till Madrid. Det var tur att man fick någon timme gratis WIFI!
Flygningen till Madrid gick också bra, men även här mycket turbulens. Här fick vi sitta på platserna längst bak och därmed även höra hur flygvärdinnorna jämkade sig och pratade lite skitsnack om oss passagerare. Haha, jag skrattade bara inombords... De tyckte b.l.a. att vi var sega på att stiga på planet. Men det kan vi ju skylla på flygplatsen för. Det är ju inte så lätt när de meddelar vilken gate som man ska gå till 5 minuter innan påstigning. Då bara att ta sig till gaten tog ungefär 15 min för att man var tvungen att transportera sig med tåg till den delen av terminalen.
I alla fall så välkomnades vi med ett tråkigt besked när vi kom fram till Barajas, Madrid kl. 22.00. På skärmarna stod det nämligen att flyget till Santiago var framflyttat till dagen efter kl. 16.00. Vi kunde först inte tro våra ögon. Men när vi började se andra passagerare som även de såg förtvivlade ut så insåg vi att det stämde.
Vi gick genast och pratade med flygbolaget och tydligen så hade motorn fått sig en smäll i samband med underhåll av flygplanet. De berättade även att det stod en buss och väntade på oss för att sova på ett fyrstjärnigt hotell. Middag, frukost och lunch bekostas även av dem. I och med detta kommer vi istället för att komma fram på morgonen, komma fram på natten vid två-tiden till Santiago.

Så nu är det god morgon och snart dags att äta frukost. Vi tänkte försöka ta oss till Valdebebas, som är platsen där Real Madrid har sina träningar. Det är så att de har träning idag kl. 11.00 och eftersom att Pablo är ett RM-fan så passade det ju bra. Man får ta vara på situationen! Det är inte säkert att vi kommer att få se något men man kan ju alltid hoppas!
Sedan ska vi åka tillbaka till flygplatsen och invänta det sista flyget som är på hela 13 timmar och 45 minuter...