Förkyld, igen

Ja det stämmer. Har idag varit förkyld i en vecka..funderar på om det har utvecklats till en luftrörskatarr, akut bronkit. Jag måste inhalera var 4:e timme samt ta dubbel dos av kortisonet, Symbicort. Det är inte kul att vara astmatiker och vara förkyld. Det är 3:e gången sen vi flyttade hit... Nu har vintern kommit till denna sidan av jordklotet också så det är kallt och man måste värma husen med ved och brasa. De senaste dagarna har det varit jobbigare än vanligt med röken som sipprar ut från braskaminen eftersom att jag är extra känslig nu....

Jag är mitt uppe i pluggandet. Jag tror att jag ska satsa på att göra 2 av 4 prov nu i slutet av juni (pediatrik och medicin-kirurgi). Nästa tillfälle är sedan i augusti då jag har tänkt att göra de andra 2 som kvarstår. Jag måste även åka in till Santiago innan det är dags för proven för att betala en ytterligare avgift på ca 7000 SEK...

Förresten..Idag är det 1 år sedan jag tog min sjuksköterskeexamen 😊
 
 

Kommentarer :

#1: Juan Martinez

Hola Hija :-)
Espero que el resfriado pase pronto y este más sana, espero que el invierno no sea muy duro para ud. Ojala que puedan poner una chimenea al fogero, para que los gases salgan de la pieza. Esperamos y te deseamos muy buena suerte en sus pruebas y estudios.....saludos, abrazos grandote...del papi //JC

Svar: Gracias papa ☺️
Madeleine Pizarro Torrijos

skriven

Kommentera inlägget här :