Första etappen

Förra veckan fick jag ett mejl från universitetet, La Universidad de Chile, angående min validering av universitetsexamen. Nu har min ansökan genomgått den första etappen och nu ska den vidare till Fakulteten för medicin. För att ansökan ska gå vidare måste jag även betala ytterligare en avgift, på ca. 1500 SEK. För att göra detta måste jag besöka universitetet i Santiago igen. Vi har tänkt att åka dit nu på fredag. Från och med att jag betalat har universitetet max 60 dagar på sig att ge mig ett svar. Det är alltså från och med nu som väntetiden börjar. Jag hade därmed förstått fel förra gången. Det är lite tråkigt att det ska ta så lång tid. Just nu har man ju ingen inkomst utan lever på sparade pengar samt studiemedel som Pablo får.
 
Under veckan som gått har vädret varit växlande. Majoriteten av dagarna har faktiskt varit molniga och svala. Här om dagen regnade det till och med! Bergen blev extra fina när de fick snö på topparna!
 
Ni kan också följa mig och min vardag på Instagram, där jag heter madeleinepizarro.
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :